Kinesiotaping to metoda oklejania specjalnymi plastrami, która powoduje zwiększenie stabilności stawów oraz mięśni bez wpływu na zakres ruchu. Kinesiotaping opiera się na procesie naturalnego leczenia organizmu. Taśmy Kinesio wykazują skuteczność poprzez aktywację systemu nerwowego i układu krążenia. Odkryto, że za pomocą elastycznej taśmy do kinesiotapingu, w mięśniach oraz innych tkankach może dochodzić do przyspieszonego procesu gojenia. Oklejanie tą techniką tworzy zupełnie nowe podejście do leczenia nerwów, mięśni i innych narządów.

Kinesiotaping ma zastosowanie w praktycznie w każdym dziale medycyny. Taśmy można nakładać na całe ciało. Dobrym przykładem są pacjenci pediatryczni z różnymi schorzeniami, ale również osoby dorosłe z bólami pleców różnego pochodzenia czy bólami poszczególnych stawów.

Techniki naklejania:

korekcja powięziowa,

technika przestrzenna – działanie przeciwbólowe, odciążające tkankę, poprawia krążenie ,

technika więzadłowa – odciążenie więzadeł, poprawa priopriocepcji, aktywna stabilizacja,

korekcja mechaniczna – zmiana ustawienia części ciała do nowej pozycji, poprawa mechaniki stawu,

korekcja funkcjonalna – zmiana ustawienia części ciała do nowej pozycji, poprawa mechaniki stawu podczas ruchu,

technika limfatyczna – likwiduje obrzęki, działa przeciwbólowo.

Wskazania:

zespół bólowy kręgosłupa,

rwa kulszowa,

bóle głowy, migreny,

stany napięciowe mięśni,

zwyrodnienia,

skolioza

urazy kończyn,

skręcenia,

zwichnięcia,

stany pooperacyjne,

polineuropatie,

zespół kanału nadgarstka,

łokieć tenisisty,

stany przeciążeniowe,

korekcyjne,

likwidacja obrzęków.

Przeciwwskazania:

według stanu wiedzy nieznane

działanie niepożądane – możliwe są reakcje skóry.

13874814_10205316199543376_1015588754_n